Kozí dráha‎ > ‎

O železnici




Tarif pravidelné sezonní dopravy:
Tarif na Kozí dráze je pásmový
Hranice pásma:
  • Děčín hl.n.
  • Libouchec
  • Telnice
  • Bohosudov zastávka (lanovka)
Jízdné plné/zlevněné:
  • jedno pásmo: 20 Kč/ 10 Kč
  • dvě pásma: 30 Kč/ 20 Kč
  • tři pásma: 40 Kč/20 Kč
  • Jízdné ZTP/ZTP-P pro všechny pásma 10 Kč
Přepravné:
  • Jízdní kolo: 20 Kč
  • Kočárek s dítětem: zdarma
  • Kočárek bez dítěte: 20 Kč
  • Pes: zdarma

Občerstvení a prodej:
Ve vlaku můžete od našich zaměstnanců obdržet také něco na žízeň, na zub a něco pro zábavu jako vzpomínku na krásný výlet.

Můžete si u nás koupit třeba různé pamětní hrnečky, pohledy, trička ...













Lanovka na Komáří vížku nad Bohosudovem:


Jízdní řád lanové dráhy
8:30, 9:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30, 16:30, 17:30*, 18:30*
* nejede v zimním období říjen-duben

Od vrcholové stanice lanovky je možno pokračovat dále silničním vláčkem až do města Altenbergu v Německu
Odkaz

Upozornění:
  • Trať je v provozuschopném stavu pouze z Děčína do Telnice
  • Zastávky v úseku mezi Telnicí a Oldřichovem nejsou v současné době železnicí obsluhovány.

Pro vaší orientaci v problematice:
  • Trať je vlastněná státem (Česká republika) a pro stát jí spravuje jako správce (to znamená není majitel) Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC, s.o.)
  • Provoz na trati zajišťují různí železniční dopravci, namátkou ČD, RegioJet, LeoExpress, JHMD, GW TrainRegio, Arriva a mnozí další.
  • Provoz vlaků na trati objednává a platí buď stát, kraj, obce, případně i soukromé osoby.
  • Jakýkoli řádný provoz není ztrátový. Jedná se o objednanou veřejnou službu a je logické, že za službu se platí, lhostejno zda v dopravě, či v restauraci. Zavádějící termín "Prokazatelná ztráta" byl novým Zákonem č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících zrušen.
  • Ani údržba tratě není ztrátová, každá trať (stejně jako silnice) ze zákona dostává příspěvky na údržbu každého kilometru ze státního rozpočtu. Poplatek za použití dopravní cesty (jak železniční, tak i silniční) nepokryje vložené investice do infrastruktury - jeho účelem je regulovat, respektive motivovat uživatele jednotlivých úseků infrastruktury.


Ilustrační foto (Holzhau, Krušné hory)
Comments