Tarif pravidelné sezonní dopravy: Tarif na Kozí dráze je pásmový Hranice pásma: - Děčín hl.n.
- Libouchec
- Telnice
- Bohosudov zastávka (lanovka)
Jízdné plné/zlevněné: - jedno pásmo: 20 Kč/ 10 Kč
- dvě pásma: 30 Kč/ 20 Kč
- tři pásma: 40 Kč/20 Kč
- Jízdné ZTP/ZTP-P pro všechny pásma 10 Kč
Přepravné:
- Jízdní kolo: 20 Kč
- Kočárek s dítětem: zdarma
- Kočárek bez dítěte: 20 Kč
- Pes: zdarma
Ve vlaku můžete od našich zaměstnanců obdržet také něco na žízeň, na zub a něco pro zábavu jako vzpomínku na krásný výlet.
Můžete si u nás koupit třeba různé pamětní hrnečky, pohledy, trička ...
Lanovka na Komáří vížku nad Bohosudovem: 8:30, 9:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30, 16:30, 17:30*, 18:30* * nejede v zimním období říjen-duben
Od vrcholové stanice lanovky je možno pokračovat dále silničním vláčkem až do města Altenbergu v Německu Odkaz
Upozornění: - Trať je v provozuschopném stavu pouze z Děčína do Telnice
- Zastávky v úseku mezi Telnicí a Oldřichovem nejsou v současné době železnicí obsluhovány.
Pro vaší orientaci v problematice: - Trať je vlastněná státem (Česká republika) a pro stát jí spravuje jako správce (to znamená není majitel) Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC, s.o.)
- Provoz na trati zajišťují různí železniční dopravci, namátkou ČD, RegioJet, LeoExpress, JHMD, GW TrainRegio, Arriva a mnozí další.
- Provoz vlaků na trati objednává a platí buď stát, kraj, obce, případně i soukromé osoby.
- Jakýkoli řádný provoz není ztrátový. Jedná se o objednanou veřejnou službu a je logické, že za službu se platí, lhostejno zda v dopravě, či v restauraci. Zavádějící termín "Prokazatelná ztráta" byl novým Zákonem č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících zrušen.
- Ani údržba tratě není ztrátová, každá trať (stejně jako silnice) ze zákona dostává příspěvky na údržbu každého kilometru ze státního rozpočtu. Poplatek za použití dopravní cesty (jak železniční, tak i silniční) nepokryje vložené investice do infrastruktury - jeho účelem je regulovat, respektive motivovat uživatele jednotlivých úseků infrastruktury.
 Ilustrační foto (Holzhau, Krušné hory) |
|